Monday, June 20, 2011

Hutan Simpan.

Hutan simpan? -.-.. takde la..sebenarnya itu menggambarkan keadaan kat kebun  sekarang.. tadi pergi kebun..sedih tengok kebun..pokok-pokok pon dah tak nampak dah...hilang disebalik lalang yang naik tinggi..dah sama tinggil dengan lulut aku dah..pacat tue takyah ckp la..panjang sejengkal kot..hahha..btw..tadi sebenarnya pergi cari kelapa..byk gilos sampai tak muat kete...penat den duk kutip satu..satu...pheww~~.. tengok-tengok pisang..kot -kot ade yang dah masak ker..manalah tau kot-kot ade..boleh la buat cekodok ker..goreng ker..buat pengat pon best jgk...hehehehee... ade la dpt.setandan..ok la tue..sebab yang lain2..abis kena rembat dgn pencuri buah pisang bersiri..haish..bilalah diorang nie nak insaf.. sabar jela..

tak sabar pulak nak tunggu musim buah..(tapi sekarang buah dah takde musim)..tak kisahlah...tak sabar nak tunggu durian yang durinya tajam jatuh..petik manggis yang manis... rambutan yang pokoknya ade kerengge(tak suke betul)... tapi mak aku cakap..rambutan kat kebun tahun nie..mcm takde buah jer..tapi takpe..ade back up lagi...rambutan kat belakang rumah ade..hihihih...Iffah..raya nnt ko datng la umah aku..sbb aku rasa..raya nnt ngam-ngam lah rambutan tue masak.. :) n..tidak lupa buat langsat/dokong/duku..tah la..tak tau nak panggil nama mn..suka ati la nak panggil ape pon.. selalunya..aku makan buah nie sampai boncit perut..nyummyhhh...best..

semua pokok nie ayah aku yang tanam (ye ker)..upah orng kot..hahahh...tapi aku ingat lagi masa aku kecik-kecik dulu..pergi kebun dgn ayah aku..tanam pisang..oohh..ohh..tadi jatuh parit masa kat kebun..demmm..

rindu beliau.
happy father's day.

No comments:

Post a Comment