Tuesday, August 2, 2011

sebelum raya

hallo hallo.. so..ape cer semua?? sihat?? puasa camner, still penuh lagi ker..hahaha..tapi kepada perempuan-perempuans kat luar sana..kalau puasa tak penuh tue normal la..hihihihi.. hemm..dah lama betul tak gatal tangan nak update blog aku yang tak berapa nak cun nie.hohohoh.. ooh..ohh..sebelum terlambat.. wanna wish u guys

SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN & BERPUASA.HARAP TABAHLAH.

okeh..sambung cite balik.. sebenarnya nak cite pasal ape yerk?? -.-. okeh,cite pasal puasa.Puasa tahun nie first time puasa penuh kat umah selepas 2 tahun kot aku puasa perantauan kat kuantan..buat muka sedih jer bila bangun sahur..yang kadang2 ter-missed..kadang2 tak sahur pon..sbb bosan .tatau nak mkn ape.Tiba time berbuka pulak..sibuk2 nk p bazar cari mknan.. kadang2 rembat jer mana yang ade kat kedai sekilau tuh.. sedih dalam tak sedih jugak la puasa kat perantauan.. TAPI SEKARANG!..KAT UMAH! ...naahhhhh..ambik kauuuu... semua ade.. nak makan ape..semua beres...hohohhoh...macam pesta makanan(propa)..tapi yang best..semua mak aku yang masak..tak payah susah2 nak beli makan kat bazar yang belum tentu lagi kesedapannya..

 okeh...cerita gedik-gedik bodoh sengal yang aku buat masa bulan puasa. Rasanya..masa nie aku dah Form 5 kot..so..kononnya bulan puasa sekolah aku buat la solat zuhur berjemaah untuk semua student..aku pon dengan jahilnya ingat nak ponteng..time ambik wuduk lengah2kan.. iyelah kain telekong pon tak bawak...haish..sbb aku bajet masjid sekolah aku tue sure tak muat punyelah nak sumbat semua student..so..dalam pikiran aku somehow..mesti ade yang tak yah solat klu masjid dah penuh..sekali dandan la..hari tue..boleh plk masjid tue tak penuh..aku dah gelabah cuak giler ..biaselah orng tak pernah buat jahat..wacecewahh.. bila orng dah start solat jer.. cikgu aku masuk kawasan masjid sambil bwk rotan..aku dengan 2orng kot kawan aku..ape lagi..cepat2 masuk dalam saf tanpa pakai telekong buat2 sembahyang..orang rukuk..aku rukuk..orang sujud..aku sujud sambil mata duk jeling2 kat cikgu...nak tgk cikgu dah blah ke belum..weyhhh..serious aku rasa bodoh jahil bangang giler buat masa tuh..kalau aku kantoi masa tue..memang r.. mahu semua cikgu terkejut..dah la aku nie tak berapa nak glemer..phewwwww...

aku tak tahu kenapa lately aku asyik ingat pasal nie jer..maybe aku rindu time2 sekolah dulu kot.. rindu nak belajar.. otak aku nie dah mcm beku jer..dah la asyik minum ais jer..

p/s: jangan main mercun .:P

No comments:

Post a Comment